torsdag 18. desember 2008

Fylte tomater

Jeg skal ærlig innrømme at da jeg lagde dette målte jeg ikke opp ingrediensene, så nå tar jeg det litt ut fra lufta og gjetter meg litt til målene. Tror dette vil rekke til 4 tomater. Om det ikke gjør det tar du bare oppi litt ekstra smøreost, tapenade og brødsmuler. Kjempe enkel og grei forrett!

Fylte tomater
4 stk

4 store tomater

1/2 boks mais
1-2 vårløk
3 ss smøreost (alle variasjoner av Tofutti smøreost fungerer)
2 ss tapenade av oliven
4 soltørka tomater
Brødsmuler fra ferskt brød (feks. "restene" fra det fylte brødet)
Basilikum
Salt og pepper

Sett ovnen på 200*C. Skjær toppen av tomaten av og ta ut alt inni. Pass på å få ut de fleste frøene og all "saften".

Skjær opp vårløken og de soltørka tomatene i små biter, og bland alle ingrediensene, utenom brødsmulene, i en bolle. Til slutt tar du i brødsmulene til det er passe fast.

Fyll tomatene til randen med blandingen. Når alle er fylt legger du på tomattoppen igjen, setter tomatene i en ildfast form med litt vann, slik at det dekker bunnen, og i ovnen i 15-20 min.

3 kommentarer :

viva leng sa...

driiid godttt jooo<3

Christina Eriksen sa...

I knoooow! Eg va kje hjemma før hall 5 (litt hard russakro) men eg SVERGE å komma på mandag! Håbe du gidde å ta dei me då og!:)

Christina Eriksen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.